Cyklovýlet do Banátu

Cyklovýlet do BanátuV stredu večer nakladáme bicykle na vozík a pred polnocou vyrážame na cestu do českého Banátu v Rumunsku. Za stáleho dažďa nám kilometre rýchlo ubiehajú a nad ránom už meníme peniaze v Čenade na rumunských hraniciach. Do dediny „Svätá Helena“, ktorá je naším cieľom prichádzame pred obedom. Po zastávke v miestnej krčme vybavujeme ubytovanie a po krátkej aklimatizácii sadáme na bicykle spoznávať miestne okolie. Deň zakončujeme pri čapovanom pive v krčme, ktorá slúži zároveň aj ako obchod s rozličným tovarom.

Ubytovanie máme celkom romantické na hornom konci dediny v rodinnom dome, ktorý je nám celý k dispozícii aj s teplou vodou a kúpeľňou. Nakoľko nám na druhý deň hrozia búrky, rozhodujeme sa pre výlet autom do 80 km vzdialenejšieho Einbentálu, ktorý som navštívil cez Veľkonočné sviatky. Po návšteve mojich známych sa presúvame do neďalekej antracitovej bane v Ujbányji, ktoré je od augusta 2006 opustená. Bane sú už z veľkej časti schátrané ale aj tak si každý z nás odniesol nejaký ten autentický suvenír.

V sobotu sa ukazuje pekné počasie, tak neváhame a sadáme na bajky. Plán dnešnej trasy je návšteva Gernicu ktorý je vzdialený 14 km po červenej značke. Príroda okolo nás je očarujúca a zvlnený terén nám všetkým vyhovuje. Aj napriek tomu, že miestne trasy sú dobre vyznačené, niektorým z nás sa podarilo 2x zablúdiť a pridali si k plánovanej trase 7 kilometrov navyše. Gernik najväčšia česká dedina v Rumunsku leží vo výške cca 750 m n.m. Cez dedinu tečie potok na ktorom sa nachádza malý, ešte funkčný vodný mlyn. Cestou späť ideme za stáleho dažďa po asfalte cez Moldovu a Corononi. Za šera sa uťahaní všetci konečne stretávame ako obvykle v krčme na hornom konci dediny u našej tety Helenky.

Nedeľa: od rána prší, ale nás to už veľmi netrápi. Pod strieškou nakladáme bajky na vozík, batohy do auta a vyrážame na cestu domov. Do Bratislavy prichádzame o desiatej večer.

Učastníci:
Viktor, Alenka, Edison, Silvia, Evka, Jakub, Paľo a Martin

• Albánsko, jazero Komani a okolie
Cyklovýlet do Banátu

V stredu večer nakladáme bicykle na vozík a pred polnocou vyrážame na cestu do českého Banátu v Rumunsku. Za stáleho dažďa nám kilometre rýchlo ubiehajú a nad ránom už meníme peniaze v Čenade na rumunských hraniciach. Do dediny „Svätá Helena“,ktorá je naším cieľom prichádzame pred obedom.